,,Sunt multe, nici cei care le au nu mai știu câte sunt. Le dau drumul să pască și multe s-au sălbăticit. Cei care le dețin fac troc cu ele. Se duc la magazine/restaurante și <<cumpără>> pe caiet cam tot ceea ce au nevoie. Când ajung la o anumită sumă (echivalentul unei vaci), merg chiar ei și prind vaca. O sacrifică și o pregătesc în restaurante”.
Pe lângă parada de bucate tradiționale dobrogene și selecția de vinuri, „Vinuri și bucate dobrogene” este o ocazie excelentă de a explora provocările și oportunitățile antreprenorilor din această zonă. Evenimentul este conceput nu doar ca o experiență de relaxare și răsfăț culinar, ci și ca un spațiu pentru networking și și dezbateri cu iz academic.
Recomand cu căldură acest eveniment, mai ales că am avut ocazia să particip la alte inițiative organizate de Cezar și Cosmin. De altfel, am fost și parte din echipa de organizare a preimei ediții a Congresului Național de Gastronomie și Vin, prilej cu care am învățat foarte multe lucruri interesante, dar am și cunoscut oameni extrem de valoroși.
O adevărată “paradă de vinuri, bucate și idei dobrogene” are loc în perioada 19-20 octombrie 2024 pe Faleza Tulcea, sub egida platformei de promovare a României “WeAreRomania / YOU ARE WELCOME!”. Evenimentul, desfășurat la restaurantul “La Liman” sub numele de “Vinuri și bucate dobrogene”, are dublul scop de a promova gastronomia destinației în ansamblul ei (nu doar cea deltaică) în fața publicului larg și către companiile interesate.
Cooking show-uri, expoziție cu degustare derulată în 2 zile, concurs de vinuri din regiune, prezentări de produse și concepte, lansări de carte și conferințe-dezbatere despre identitatea și brandingul național și internațional al Dobrogei vor constitui punctele de atracție ale evenimentului – pentru care se vor organiza inclusiv deplasări cu grupuri de la București și din alte orașe.
Pentru orice vizitator, “Vinuri și bucate dobrogene” va fi o oportunitate fără precedent de a participa nemijlocit la viața regiunii, de a experimenta oferta unică și diversificată a Dobrogei.
Pentru expozanți, “va fi un nou pas în direcția dezvoltării unei economii locale sustenabile și în extrasezon”, după cum a declarat gazda evenimentului, Adrian Gemănaru, manager al restaurantului “La Liman” – unul dintre fondatorii Organizației pentru Managementul Destinației Tulcea.
Reprezentanții Organizației pentru Managementul Destinației Tulcea au lasat brandul turistic local ,,Tu și Tulcea”, iar implicarea într-un astfel de eveniment, este o confirmare a faptului că lucrurile încep să se miște în direcția potrivită. Totodată, sunt convinsă că toți cei care ajung în zonă vor dori să exploreze și obiective turistice/ localuri din zonele rurale ale județului.
La eveniment sunt așteptați reprezentanți HoReCa din regiune și din Capitală, ONG-uri, autorități locale, agenții și operatori de turism, public general local și din alte orașe, influenceri și publiciști relevanți la nivel național.
“Dobrogea – cu bogățiile ei naturale, cu istoria, cu poziționarea ei unică și cu tezaurul de etnii și influențe culturale istorice – reprezintă o atracție mereu reînnoită deopotrivă pentru români și străini și oferă permanent satisfacții spectaculoase celor interesați s-o cunoască”, afirmă organizatorii.